Simone de Beauvoir, unha das filósofas máis importantes do século XX, eterna compañeira de Jean-Paul Sartre e nai do feminismo

Simone de Beauvoir, unha das filósofas máis importantes do século XX, eterna compañeira de Jean-Paul Sartre, nai do feminismo, e todo o mundo chamaba "castor". Un apelativo que lle puxo un amigo seu, que cobra sentido cando se le á escritora: "Construirei unha forza na que me refuxiarei para sempre".

Simone de Beauvoir cumpriría 100 anos o pasado 9 de xaneiro de 2008, ocasión que a prensa e as editoriais francesas aproveitaron para reeditar as súas obras, publicar unha infinidade de ensaios sobre a vida da filósofa. Danièle Sallenave leu todo, absolutamente todo de Beauvoir e sobre ela, e non só quixo entender a figura dunha muller que cambiou a vida das mulleres, senón tamén a súa loita persoal e intelectual, as súas dúbidas, para comprender o sentido deste "refuxio para sempre". O resultado é Simone de Beauvoir, contra todo e contra todos (Galaxia Gutenberg), que se publica agora en España.

Unha bomba literaria

Porque para moitos, lesen ou non a Beauvoir, a francesa sempre será a autora do segundo sexo, verdadeira bomba na conservadora sociedade dos anos cincuenta, unha obra que "obrigou a Beauvoir a ter unha actitude de responsabilidade, de rixidez; nótase ata na súa maneira de vestir", subliña Sallenave. Era a filósofa que sempre acompañaba e apoiaba a Sartre.

Para Sami Naïr, sociólogo francés e autor do prólogo da obra de Sallenave, Beauvoir era unha persoa "moi traballadora, radical politicamente toda a súa vida, anticonformista [nunca quixo casar con Sartre, quen tiña a varias amantes] e unha persoa fiel". Con todo, o importante deste libro para Naïr, quen traballou coa filósofa na revista Lles Temps Modernes, é que analiza o que queda do segundo sexo e da filosofía de Beauvoir na actualidade. "Foi un libro moi criticado na súa época e Beauvoir elixira a dificultade de enfrontarse a todo e a todos para o triunfo das súas ideas", di Naïr.

Emancipación do home

O argumento principal do segundo sexo é a denuncia dunha educación que sempre privilexia ao home e a reivindicación da liberdade da muller. "Por sorte, non esperamos a liberación de todos os homes, como dicía Beauvoir, antes de liberarnos, nós as mulleres", apunta Sallenave. Neses tempos de crise financeira mundial, Naïr chama a "a emancipación do xénero humano que recomendaba Beauvoir para non caer no narcicismo".

Pola súa banda, a autora de Simone de Beauvoir, contra todo e contra todos denuncia as grandes desigualdades entre muller e home, sobre todo no sector laboral, e subliña que medidas sociais, como as baixas por maternidade, deben ser vistas como unha necesidade para a sociedade enteira e non prexudicar ás mulleres.

Fonte orixinal: http://www.publico.es/culturas/312873/mujer/lucho/defender/ideas/simone/beauvoir/sartre